+38067 974 91 52, secretovnetua@gmail.com

Фінансова прірва або Куди щезають гроші КП «УРЕА»

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Нова прибиральна техніка Дніпра.

10 липня 2017 року. Фестивальний причал Дніпра. Чиновники та журналісти зі робочою технікою напоготові. Перед ними у всій красі 4 новеньких авто для прибирання вулиць Дніпра. Це міська влада презентує громадськості щойно придбану комунальну техніку.

Заступник мера Михайло Лисенко розповідає про плюси суперавтівок. Каже, прибиральні машини у німецьких та хорватських виробників обирав особисто, вважає саме ці моделі оптимальним варіантом співвідношення ціни та якості. За словами пана Михайла, це такі собі трансформери, буквально за пару годин із літньої техніки перетворяться в автівки для боротьби з наслідками непогоди взимку. Більш того, машини комп’ютеризовані, обладнані за останніми вимогами сучасності. Це дозволить у період ожеледиці розпиляти реагент, який, за словами спеціалістів, не шкодитиме ні взуттю, ні автошинам.

Як каже Михайло Лисенко, до кінця 2017 року департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради планує закупити для міста ще 6 одиниць аналогічних авто. А нинішні обійшлися міському бюджету у 36 000 000 грн. І придбані вони для КП «УРЕА».

Уже 17 липня мер Дніпра Борис Філатов проінспектував роботу нової техніки і відзначив, що це своєрідна відповідь городянам на закиди щодо того, що комунальники не впоралися зі снігом під час квітневої заметілі. Тепер очільник міста впевнений, що подібних комунальних колапсів чекати не варто. Тим більше, що це не остання техніка, яка буде закуплена цього року. Мер каже, що у 2017 на КП «УРЕА» чекають значні поповнення саме у плані технічного оснащення.

Подібна презентація новинок у технічному оснащенні комунальних підприємств Дніпра була і в грудні 2016, там же на Фестивальному. Хизувалися машинами для водоканалу, технікою для ремонту доріг і прибиральними машинами – новенькими Karcher. Тоді на технічне оснащення комунальників було витрачено 186 млн. грн. Чимало машин перейшло до КП «УРЕА».

 

Чим займається КП «Управління з експлуатації та ремонту автошляхів»?

КП «Управління з експлуатації та ремонту автошляхів» Дніпровської міської ради є правонаступником Дніпропетровського міського комунального підприємства «Управління по ремонту та експлуатації автошляхів», створеного у 2000 році. КП є унітарним комерційним підприємством, яке на кінець 2016 року мало статутний фонд 241543887, 21 грн. Цього року, згідно з рішенням сесії міської ради про міський бюджет-2017, статутний капітал підприємства було поповнено ще на 30 000 000 грн. Тобто, більш як 270 млн. грн. у цьому році має КП «УРЕА» для власного функціонування.  Відповідно до Статуту, підприємство надає послуги з літнього та зимового утримання автошляхів міста Дніпро та виконує роботи з експлуатації, ремонту та реконструкції автодоріг.

Має чим похвалитися і автопарк КП. За останні пару років підприємство активно купує прибиральну та ремонтну техніку. Дивимося на тендери, організатором яких виступає КП «УРЕА». Майже третина від усіх закупівель – це придбання транспортного обладнання та допоміжного обладнання до нього.

У системі PROZORRO аналізуємо покупки техніки для прибирання та утримання доріг за поточний та минулий роки. Що цікаво, чотири прибиральних комбінованих машини, які ми згадували на початку статті і які були презентовані на початку липня, не фігурують у системі електронних закупівель PROZORRO ні у закупках КП «УРЕА», ні Департаменту благоустрою, ні міської ради.

Що ж стосується спецавтомобілів та обладнання саме для ремонту доріг, то за минулий рік знаходимо 18 тендерів у статусі «завершений». Лотами виступає саме спеціальна техніка — це і фреза, і асфальтоукладники, і катки, і КДМки, і авто для перевезення робітників. Загальна сума цих тендерів сягає близько 160 000 000 грн. Близько 20 тендерів мають невизначений статус. Ми не змогли дослідити, чи здійснено покупки, відповідно до цих заявок. Але сума тут теж виходить чималенька – близько 47 мільйонів. І тільки за липень КП оголосило тендерів із закупки техніки теж більш як на 150 000 000 грн.

Проте, не зважаючи на регулярні помпезні виставки техніки та регулярні закупки, КП «УРЕА» чомусь вперто ігнорує неодноразові запити наших журналістів щодо точної кількості та технічних характеристик машин, що перебувають на балансі підприємства. Така поведінка є незрозуміло ризикованою, адже керівництво КП порушує Закон «Про доступ до публічної інформації». Що приховує підприємство від громади міста, яка його утримує? Чи це свідомий крок, чи звичайна халатність, чи зневажливе ставлення до прав ЗМІ та платників податків?

 

Міська влада теж не скупиться на бюджетні кошти для КП «УРЕА». У цьому році, відповідно до бюджетних паспортів Департаменту благоустрою та інфраструктури, яке курирує діяльність КП «УРЕА», фінансова підтримка підприємству складає 30 000 000 грн.

Здавалося б, є усі можливості для продуктивної роботи у рамках встановлених у Статуті обов’язках. Але…

На що найбільше скаржаться городяни. Правильно, на високі комунальні тарифи, сміття на вулицях та розбиті дороги. Цей факт навіть не потребує підтвердження. Стан доріг ми щодня спостерігаємо на власні очі. М’яко кажучи, незадоволеними були жителі Дніпра і в зимовий період. Якщо дороги хоч якось чистилися, то тротуари були непрохідними. А квітневий снігопад взагалі «зіпсував репутацію» відповідальних за прибирання доріг. Але це вже інша тема, до якої ми теж повернемося. А поки даємо лише кілька коментарів містян та красномовні фото.

Можна було б говорити про неналежне технічне забезпечення підприємства, яке відповідає за цей фронт робіт, можна було б звернути все на недостатнє фінансування, але, бачимо, що грошові вливання в КП «УРЕА» чималенькі. Тим паче, що за минулий, 2016 рік, підприємство звітує про прибуткову діяльність. Відповідно до документу про фінансові результати роботи КП «УРЕА» за 2016 рік, які ми отримали у відповідь на запит, чистий прибуток підприємства склав 30 000 грн. Cума «смішна», але все ж відзначимо прибуткову діяльність КП.

Спробуємо проаналізувати, у чому ж тоді причина невдоволення містян якістю роботи підприємства, що відповідає за дороги.

Хто реально працює над благоустроєм автошляхів Дніпра?

Тож, подивимося, як трудяться працівники УРЕА над прибиранням та ремонтом автошляхів. Наші журналісти проаналізували відповідні тендери за 2016 рік, організатором яких виступає Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради. Ми брали до уваги лише тендери, які мають статус «завершені». Аналіз показав, що прибиранням, ремонтом та утриманням  доріг у Дніпрі займається в основному 4 підприємства. Це уже згадане КП «УРЕА» та приватники — ТОВ «Територія Д», ТОВ «Северок 99» та «Українсько-польське підприємство з іноземними інвестиціями «УПС».

Ми відобразили для порівняння інформацію про учасників процесу благоустрою автошляхів схематично.

ТОВ «Територія Д»

Оголошені Департаментом благоустрою та інфраструктури та житлово-комунальними управліннями районів Дніпра тендери, учасником яких є ТОВ «Територія Д», стосуються утримання доріг, а саме прибирання вулиць від сміття та снігу. ТОВ  взяло на себе відповідальність за ці роботи на загальну суму — 32 485 761 грн. Найвищі суми на роботи, замовником яких є Департамент благоустрою та інфраструктури. Наприклад, у травні змінена ціна на січневий договір з Департаментом на утримання автошляхів міста до суми 15 199 072 грн.

Ще один договір на послуги із прибирання вулиць перепідписали з Департаментом у липні. Сума становить майже 16 400 000 грн.

ТОВ «Северок 99»

У ТОВ «Северок 99» Департамент інфраструктури та благоустрою Дніпровської міської ради та районні управління житлово-комунального господарства замовили послуг майже на 83 218 570 грн. Тут теж і утримання автошляхів, і прибирання сміття, і очищення від снігу. Найвищий за ціною, — укладений у січні з Департаментом, і змінений у травні 2017. Сума за послуги становить майже 47 млн. грн.

На початку липня з Департаментом укладено ще одну домовленість на утримання автошляхів міста – на 35 з половиною млн. грн.

ТОВ «УПС»

Якщо «Северок» та «Територія Д»  більше спеціалізуються на санітарному прибиранні вулиць, то ТОВ «Українсько-польське підприємство з іноземними інвестиціями «УПС» відоме по всій Україні ремонтом автошляхів. Співпрацює це підприємство і з нашою владою. Аналізуємо закупівлі «УПС». Близько 250 000 000 грн. на капітальний та поточний ремонт автошляхів по місту Департамент благоустрою та інфраструктури в 2017 р. виділив цьому підприємству. Найбільш дорога закупівля – на 208 млн. грн.. Договір укладений у травні цього року.

У січні цього року сума аналогічного договору становила 42 з половиною млн. грн.. Ще на 125 000 000 грн. наразі триває аукціон.

Тож, як бачимо, на 3 приватні фірми місто виділило більш як 360 000 000 грн.. Подивимося, скільки коштів та які зобов’язання взяло на себе КП «УРЕА», яке й створювалося для того, аби вирішувати міські проблеми з утриманням та ремонтом автошляхів. Яке, нагадаємо, має все необхідне, аби виконувати свою роботу.

КП «УРЕА»

Аналізуємо закупівлі КП «УРЕА» через систему електронних закупівель PROZORRO. Торги підприємство веде активно. Як ми уже говорили, багато закупляється техніки, офісних товарів, паливно-мастильних матеріалів, одягу та взуття для робочих, всілякого обладнання. А от послуг лише на трохи більше як 835 000 грн. Це поточний та капітальний ремонт кількох вулиць. І ВСЕ!!!!

Крім того, у наших журналістів викликав питання цікавий тендер на поточний ремонт дорожнього покриття за адресою: вул. Січеславська Набережна, 8 (згідно розпоряждення від 17.11.2016 року № Д-2268, депутата Дитятковської Є.М.). Пропозиція переможця, а це КП «УРЕА» становить 79 989 грн, а сума оплати за договором, відповідно до звіту, становить лише 21 939 грн.

Незрозуміло, куди поділися більш як 50 тис.грн.

Отже, цифри говорять самі за себе. Солідне КП, на якому в 2016 році, відповідно до штатного розкладу працювало 220 чоловік, яке має на балансі стільки необхідної техніки та всіляко підтримується міською владою, суттєво «пасе задніх», порівняно зі своїми колегами, беручись за дрібні, «не бюджетні» обсяги робіт. Або просто виступає субпідрядником у ТОВ «Северок 99», яке виграє тендери. А це підприємство, нагадаємо має статутного капіталу всього 10 тис. грн. та 25 працівників.

Більше інформації у PROZORRO про послуги, які бере на себе КП, немає. Не знайшли жодного тендеру на прибирання сміття. Питання – навіщо тоді стільки прибиральної техніки? Навіщо витрачаються такі величезні суми на придбання суперсучасних авто для санітарного прибирання вулиць та автошляхів? Де ті Karcher, які показували у грудні? Вони не з’являються на дніпровських вулицях. Наші журналісти жодного разу не бачили їх за роботою. А ви бачили? Та й для такого об’єму ремонтних робіт на дорогах, який взяли на себе працівники КП «УРЕА» стільки ремонтної техніки, якою поповнилося підприємство, теж, м’яко кажучи, забагато. Тож, картина справедливо виглядає так – кошти в підприємство вливають, оснащують за останнім словом техніки, а в реальності – КП «УРЕА» не працює. Кілька виграних дрібних тендерів ніби для замилювання очей. Чи просто не відображені трудові завдання КП в системі електронних закупівель? Так це пряме порушення законодавства. А можливо, матеріально-технічну базу «УРЕА» навмисно роздувають, аби потім перетворити на банкрута і за безцінь її отримає якийсь «розумний приватник»? Життя доводить, що такі випадки доволі успішно практикуються.

І ще один штрих до «портрету» КП «Управління з експлуатації та ремонту автошляхів». Як нам стало відомо з неофіційних, але перевірених джерел наразі підприємство перейшло на чотириденний графік роботи. Пояснення банальне і незрозуміле – обмежене фінансування. І так – саме в сезон, коли треба активно займатися прибиранням та ремонтом доріг, працівники КП «УРЕА» працюють за таким графіком. А підприємство, нагадаємо, не бюджетне, а комерційне. І прибуткове, принаймні у минулому році.

Тож, судячи навіть з цих небагатьох зібраних нами фактів, документів та коментарів можна підняти риторичне питання – навіщо Дніпру та його громаді КП «Управління з ремонту та експлуатації автошляхів»? Це як величезна мильна бульбашка – роздули до неймовірних розмірів, а лусни вона – і що лишиться? Чи фінансовий прибуток у 30 000 грн. на рік вважається вагомим аргументом для існування такого підприємства? Навіщо утримувати адміністративний штат, вкладати такі суми на фінансову підтримку КП, якщо з роботою по суті справляються невеличкі приватні підприємства. І працюють вони, як показує практика, добросовісніше, адже від цього залежить їх заробіток.

 

 

 

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Опублікувати:

Залишити Коментар